Klient
Bristol Airport
Lokalizacja
Somerset, Wielka Brytania
Wymagane rozwiązanie
rozwiązania kontroli przepływu pasażerów do strefy kontroli bezpieczeństwa
Wykorzystany produkt
Bramki PreSec

Bristol Airport

Pasażerowie korzystający z bramek PreSec firmy Gunnebo w porcie Bristol Airport

O kliencie: 

Bristol Airport jest lotniskiem jednoterminalowym, z którego corocznie do ponad 90 miejsc docelowych wylatuje 4,6 mln pasażerów. Port położony jest 13 km na południe od Bristolu, w Somerset, południowo-zachodniej Anglii, gdzie umożliwia nie tylko organizację przelotów pasażerskich, ale i szkoleń lotniczych. 

Na lotnisku potrzebne okazało się wdrożenie nowatorskiego i wydajnego rozwiązania kontroli przepływu pasażerów do strefy kontroli bezpieczeństwa. 

Klient oczekiwał redukcji czasu potrzebnego na dotarcie pasażerów do poczekalni przy jednoczesnym zmniejszeniu odczuwanego przez nich stresu oraz zwiększeniu czasu, który mogą spędzić w strefie bezcłowej. Powodem tej decyzji była groźba grzywny – lotniska ponoszą kary za przedłużanie procesów kontroli, dodatkowo tracąc potencjalne zyski z zakupów w strefie bezcłowej. 

Istotna była również możliwość zmierzenia czasu oczekiwania pasażerów oraz rejestracji ich przemieszczenia się w celu usprawnienia logistyki lotniska. Informacje te były również niezbędne w celu optymalizacji umiejscowienia obiektów usługowych i wyjść. 

Zaproponowane rozwiązanie: 

Gunnebo UK i ICTS Europe, wiodący dostawcy systemów zabezpieczeń dla przemysłu lotniczego, połączyli siły w celu zapewnienia innowacyjnego i skutecznego rozwiązania wspierającego procedurę poprzedzającą kontrolę bezpieczeństwa, które przyspieszyłoby przepływ pasażerów i umożliwiło szybszą odprawę. Gunnebo dostarczyło dziewięć torów bramek PreSec zintegrowanych z systemem zarządzania przepływem osób SmartQ firmy ICTS. 

 Korzyści:

Po odprawie pasażerowie skanują karty pokładowe w systemie SmartQ, który przystosowany jest do odczytu informacji z pasków magnetycznych czy kodów kreskowych. System rejestruje czas przybycia, weryfikuje ważność karty pokładowej i wskazuje pasażerowi tor, do którego powinien się udać. W bazie danych czas i lokalizacja zarejestrowane dla każdego pasażera wykorzystywane są na potrzeby oszacowania i podania czasu oczekiwania; natomiast czas oczekiwania daje pełen obraz procesów zachodzących w terminalu, dostarczając szczegółowych statystyk dotyczących każdej podróży i kolejki oczekujących na nią osób w czasie rzeczywistym. 

Słowami klienta: 

– System zrewolucjonizował zarządzanie ruchem pasażerskim. Możemy teraz monitorować aktualny status bramek i sprawdzić, w jakim tempie pasażerowie przechodzą kontrolę, a w przypadku problemów szybko zareagować i podjąć interwencję. Mamy również możliwość delegowania personelu do obszarów, w których obecność poszczególnych pracowników jest najbardziej potrzebna – powiedział Chris Ware, szef ochrony portu lotniczego Bristol. 

Wykorzystany produkt: 

Dziewięć torów bramek PreSec